也是昨天,去女主人家裡包了水餃。真是一個有趣的夜晚,這是我從美國回來後第一次包水餃。It is really interesting; I had a sense of reminiscence. I thought of the dinner party with Tim and Naomi at Roslyn. We went to Tim’s flat to make our own dinner twice before Tim left DC for Taiwan. Dumplings mean a lot to my American student life. Tim and Patricia would invite a lot of ISH people and we would have a fun night, making dumplings and eating them eventually. Those nights were so enjoyable.

These little things always remind me of past memories. It is like the madeleine to Proust. The act of making dumplings made me fall back to the past.我一邊包水餃,一邊說感覺好奇怪,因為很久沒有包了,手藝好差,我笑我自己包的水餃長得很醜。哈,不過吃起來很好吃,我們大家一邊吃,一邊稱讚自己的手藝,還猜哪些水餃是自己做的呢。

後來,女主人提議看個電影,所以我選了三片出來,說要連看三部片,大家直說我瘋了,逼不得已我只好選一片。原本選了雜貨店老闆的兒子、August Rush(把愛找回來)還有另外一片,後來想說看August Rush好了,因為是跟音樂有關的故事,應該很適合夜晚的氣氛。

電影蠻好看的,一出生就被送走的小孩靠著天份還有機運回到紐約,他父母親相遇的城市,心碎的戀人也因為人生的轉折回到了紐約,最後他們在小男孩的音樂會上找回了彼此,是充滿老梗的音樂愛情電影,可是還是有很多情節會讓我很想掉淚,而且男主角就是演Match Point的帥哥,哇!真是賞心悅目。他也有演The Tudors(亨利8世的愛情故事,我也很愛看)。女主角有股靈性,我很喜歡她蓬鬆的頭髮,我也好想要有這樣的頭髮喔!

不過Pocky跟CHL真的很傻耶!他們兩個根本是來搗蛋的,一直問一些傻問題,問到我們全部都噓他們,雖然CHL堅持是因為前五分鐘他沒有看到電影,可是我認為因為他悟性比較低,所以沒有辦法了解感性的內容。哈哈哈。電影看完後,女主人看我們還依依不捨,她便放相聲DVD給我們看,說是當作本次晚餐的尾聲。我們看到語言的藝術那段還有難民的那段,笑得超大聲的,哈,鄰居應該很討厭我們幾個吧!

回家的時候,想到August Rush的中文片名「把愛找回來」,突然覺得這個名字很有共鳴。把愛找回來,是把遺失的美好再重新帶回生命裡,還是在現有的生活中發現愛呢?又想到K歌情人的一首歌,我沒有看過電影前就聽過了這首歌,那時候我們在義大利麵餐廳,收音機在播放這首Way back into love,Lulu說很好聽,我才特別注意了一下。我覺得珍惜自己現在的生活很重要,唯有好好寵愛自己、好好充實自己,才能夠活得更精采。

Way back into love歌詞
女︰I've been living with a shadow overhead
我一直活在籠罩的陰影中
I've been sleeping with a cloud above my bed
睡在烏雲滿布的床上
I've been lonely for so long
如此長久以來孤獨不已
Trapped in the past, I just can't seem to move on
困在過去,無法向前

男︰I've been hiding all my hopes and dreams away
我一直隱藏著我的希望與夢想
Just in case I ever need them again someday
以防有一天會再需要他們
I've been setting aside time
不斷地撥出時間
To clear a little space in the corners of my mind
來收拾心靈角落的些許空間

合:All I want to do is find a way back into love
我只想找到回到愛的道路
I can't make it through without a way back into love
沒有回到愛的道路,就無法繼續下去
Oh oh oh

女︰I've been watching but the stars refuse to shine
一直留意,但星晨卻拒絕發光
I've been searching but I just don't see the signs
不斷地尋找,卻見不到任何跡象
I know that it's out there
我知道就在某處
There's got to be something for my soul somewhere
必定存在著拯救我靈魂的事物

男︰I've been looking for someone to shed some light
我一直尋找散發光芒之人
Not somebody just to get me through the night
並非只是個帶我走出黑暗之人
I could use some direction
我可以採用某種方向
And I'm open to your suggestions
而我接受你的建議

合︰All I want to do is find a way back into love
我只想找到回到愛的道路
I can't make it through without a way back into love
沒有回到愛的道路,就無法繼續下去
And if I open my heart again
倘若我再次開啟心房
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end
我想我將希望你伴我到終點
oh, oh, oh, oh, oh

女︰There are moments when I don't know if it's real
有些時候我分不清楚真實與否
Or if anybody feels the way I feel
或者是否有人和我有種同樣的感覺
I need inspiration
我需要靈感
Not just another negotiation
而非另一個談判

合︰All I want to do is find a way back into love
我只想找到回到愛的道路
I can't make it through without a way back into love
沒有回到愛的道路,就無法繼續下去
And if I open my heart to you
倘若我再次開起心房
I'm hoping you'll show me what to do
希望你能指引我如何去做
And if you help me to start again
倘若你能幫助我再次出發
You know that I'll be there for you in the end
我將陪伴你到終點
arrow
arrow
    全站熱搜

    克勞蒂亞油膩膩 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()